(Papieren) Administratie Nalatenschap
Op het moment dat de administratie in kaart gebracht wordt blijkt vaak dat het veel meer is dan gedacht. Nabestaanden Ontzorgd zet alles binnen enkele dagen overzichtelijk in het systeem van i-Executeur. Wij hebben toegang tot ruim 2.500 adressen om simpel contracten, abonnementen, lidmaatschappen en overige verplichtingen op te zeggen, mutaties door te geven of aanvragen te doen. Ook relevante plaatselijke bedrijven, verenigingen en stichtingen worden geïnformeerd.
Dit scheelt de nabestaanden veel puzzelen, bellen en mailen. Het levert aanzienlijke tijdwinst op en voorkomt een hoop frustratie. Nabestaanden Ontzorgd verwerkt dagelijks de mutaties en de nabestaanden ontvangen hiervan heldere (mutatie)overzichten.
Ik wil meer weten over het afhandelen
Overzicht van activiteiten en aandachtspunten vanuit de administratie van de overledene:
- Officiële (overheids)instanties informeren omtrent het overlijden
- Werkgevers, uitkeringsinstanties, pensioenfondsen
- Artsen, specialisten, apotheek, fysiotherapie, pedicure
- Toeslagen, CAK (AWBZ), WMO, WLZ
- Bankzaken zoals bankrekeningen, creditcards, leningen, beleggingen
- Hypotheken en andere schulden
- Verzekeringen zoals zorg, uitvaart, overlijdensrisico, levens, lijfrente, inboedel, opstal, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, reis, auto, huisdierverzekering
- Woningen en onroerend goed zoals huurwoning, koopwoning, onderhoudscontracten, VVE, gas, water, stroom, zonnepanelen, lokale heffingen
- Voertuigen zoals auto’s, motoren, fietsen, vaartuigen en OV-Chipkaart
- Hobby's, (sport)verenigingen, stichtingen, goede doelen
- Abonnementen en lidmaatschappen zoals vaste telefoon, mobiele telefoon, internet, televisie, tijdschriften, kansspelen, gehuurde (hulp)goederen, enz.